En
una paleta, haurem de tenir col·locats uns quants pigments separats entre sí.
Aquests seguidament els barrejarem amb una mica d'aigua i la preparació del tremp d’ou (posarem
una cullerada del pigment que desitgem x una cullerada de la preparació del tremp d’ou). Haurem de procurar que no caiguin els pigments al pot de l'aglutinant per evitar
que es tinyi i l’hàgim de tornar a preparar.
Un
cop ja ho tenim preparat tot, agafem un model entre dues persones per poder
pintar-lo a la fusta daurada. Nosaltres escollim una obra de Gustav Klimt, un
autor que en moltes de les seves obres ja utilitza el daurat, i pintem un
fragment de l’obra “L’arbre de la vida”.
Abans d’agafar els pinzells, però, fem
un petit esbós amb llapis. Quan pintem amb els pinzells, haurem de recordar que el tremp d’ou s’ha
de pintar amb capes fines i que potser en certes zones la pintura rellisca. Podem agafar un altre instrument (com una tros de canya de bambú, per exemple) per treure pintura en certes zones abans que s'assequi i fer, com en el nostre cas, petits motius decoratius.
En
el treball podem escollir si volem deixar espais no pintats on s’hi
pugui apreciar directament el daurat. Nosaltres hem escollit deixar el fons. Un
cop sec, hi aplicarem una capa de vernís.
Aquest és el resultat final!
Per
acabar, hem d’esmentar que el tremp d’ou va ser una tècnica ja utilitzada a l’Antiguitat, però sobretot a l'Edat Mitjana (ho veiem, per exemple, en els retaules –com el
Frontal de la Verge d’Avià-). Llavors, sovint en les emulsions, també s’hi afegien olis,
ceres o goma aràbiga. A partir del Renaixement, però, el tremp d'ou va ser substituït per la
pintura a l’oli. [Per saber més sobre aquesta tècnica: vegeu comentaris]
Per saber més sobre el tremp d’ou: http://www.xtec.cat/~mplanel4/tegp/aquosos/doc8.pdf
ResponderEliminar